Det är mitt fel att det är snö och kallt


Surisen på bilden är min katt Vilde.
Han tänker vara sur tills all snö försvinner.
Han kikar ut varje dag och konstaterar besviket att snön fortfarande är kvar.
Sen ägnar han sig åt att stirra surt på mig ett tag.
Som om han tror att det är mitt fel att allt är vitt vitt vitt där ute.
Inte minsta lilla grässtrå syns till någonstans.
Stackars  Vilde, han får nog sura ett bra tag innan det blir vår här igen.

Jag har haft min dotter med familj här på middag de sista dagarna.
Jättemysigt att få pyssla om dom lite.
Dom håller på att renovera hemma och har inget kök just nu.
Det blir förmodligen klart i slutet av nästa vecka.
Så några dagar till kanske det blir mysiga familjemiddagar här hos mig.
Sen blir det jag som får äta middag i deras nya flotta kök, det ser jag fram emot.

Den här helgen ska jag vara hemma.
Tänker titta på OS sändningar, de som är i skaplig tid iallafall.
Hoppas att min hosta ska ge med sig.
Varmt the, något gott till och mycket spännande att se på tv.
Det låter som en bra kur mot förkylningen tycker jag.
Ha en trevlig helg ni också.
 

Kommentarer

  1. Härligt att få rå om sin flock och kunna hjälpa till när det behövs. Ska nog också kolla in lite på OS sändningarna. Hoppas din förkylning ger med sig nu.
    Ha en fin fredag
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning