Snart vintertid igen

Hade en skön helg med sol och blå himmel.
Riktigt vackra höstdagar.
Än så länge den här morgonen är det grått ute.
Men så länge helgen finns kvar i mitt inre orkar jag med även gråa dagar.

 Inte nu på Söndag men nästa Söndag, den 29:e, är
 det dags att ställa tillbaka klockan igen.
 Till vintertid, vilket ju är standardtid. 
 Jag tycker vi kunde slopa det där med sommartid.
 Det är bara jobbigt att hålla på att ställa om klockan.
 Det finns en anledning att så många länder inte använder sig av systemet med sommartid.

Omställningen sker medans jag är utomlands.
Undrar om min ankomsttid när jag kommer hem är beräknad i vintertid........hm.....
När jag åker är det ju fortfarande sommartid som gäller.
Där ser ni, bekymmer är det enda det leder till att hålla på att mixtra med tiden.

Just nu blåser det riktiga by vindar på upp emot 14 m/s här.
Om det avtar lite fram emot dagen tänkte jag ge mig iväg på en promenad.
Har inte bestämt riktigt vart fötterna ska få föra mig.
Men det visar sig väl.
Till middag blir det något lätt bara.
Känner mig uppsvälld efter helgens "frossande" i pizza och annat gott.
Så jag ska ut och motionera och samtidigt njuta av höstens vackra skrud.

Så här ser hösten ut här i Sundsvall, vackert tycker jag.
Njut av hösten nu och ha en riktigt bra start på veckan.

 

Kommentarer

  1. Tycker också det är dumt med sommar och vintertid. Vackra färger på alla träden nu. Ha en fin vecka du med.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen