Positiva jag

Jag försöker tänka positivt och finna glädje i det mesta, även fast det inte alltid är lätt.
Tex när jag vaknar på morgonen och det är 18 grader inomhus.
Det visade sig att ett element inte fungerar.
Har gjort en felanmälan och får antagligen hit en reparatör under dagen.
Vad är det positiva i det?
Ja jag får fundera en stund innan jag kommer på att
det var ju tur att det hände innan vintern kom.
Då hade det ju blivit riktig kallt här inne.
Och att jag måste sitta låst hemma och vänta på reparatören hela dagen? 
Det positiva med det är att det ändå spöregnar ute.
Det hade varit mycket jobbigare att sitta hemma och vänta om det varit strålande sol ute.

Knasigt värre tycker nog en del människor.
Men det får de gärna tycka.
Mig ger det en inre harmoni och mindre stress att tänka positivt.

Ha en härligt positiv Torsdag nu.


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen