Dansa i regnet







Gårdagens stormiga väder har övergått i regn.
Jag har vant mig vid höstrusket nu.
Så det spelar inte så stor roll att det regnar.
Man får klä sig efter vädret helt enkelt.
Det är som med livet.
Saker kan kännas jobbiga i början, men man vänjer sig vid det mesta.
Och lär sig leva på ett så bra sätt som möjligt med det livet ställer i ens väg.

Jag ska ta det lugnt idag.
Har hittat en bok jag inte har läst.
Så jag tänker ha en mysdag med filt och bok i soffan.
Iallafall tills i eftermiddag då min älskade lilla Fanny kommer.
Funderar på att göra en laxpudding till middag.
Det var länge sedan och det är ju så gott.
Får väl se hur långt in i boken jag är i eftermiddag.
Jag kanske bara gör som vanligt och steker den lite snabbt (laxen inte boken)
Så jag kan fortsätta att läsa.



 

Kommentarer

  1. ja du de är alltid massa saker man inte rår över ..de är bara att svepas med och göra de bästa av de helt enkelt ..rätt skönt med regn i bland men man blir ju gladare av sol :-)
    ha en fortsatt fin vecka
    Hon i 22an

    SvaraRadera
  2. Ja,tyvärr kan man ju inte rå över vädret. Men nu ska du ju snart iväg till varmare breddgrader.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen