Jag har fått en inneboende

Jag har fått en inneboende eller kanske snarare en ockupant.
Denna ockupant har flyttat in i smyg, helt olovligt.
Och verkar nu vara bosatt under min säng.
Mina katter är helt tossiga och vaktar och smyger på varelsen under sängen.
Jag har så klart kollat under sängen utan att hitta annat än dammråttor.
Dom kan vara riktigt läskiga de där dammråttorna.
Men dom brukar inte göra mycket väsen av sig.
Det som bor under min säng låter.
Jag hörde det själv i morse, små knäppande och knakande ljud.

I brist på fysiska bevis har jag nu konstaterat att det verkar vara ett spöke som bosatt sig under sängen.
Ett ganska dumt spöke, för det hade nog varit bekvämare i klädkammaren.
Eller också är det ett busigt spöke som tycker det är roligt att driva med mig och mina katter.
Vet inte hur jag ska få det att ge sig iväg och sluta störa oss.
En chock höjning av hyran kanske?
Men en ockupant betalar ju ingen hyra.
Jag får helt enkelt konstatera att jag numera kan räkna mig som sambo.
 

Kommentarer

  1. Det är ju alla fall kul att veta vem man nu är sambo med ;)
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Husmusen kanske har flyttat in? Nosbuffar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning