Röd dag igen.


Röd dag igen. Håller inte reda på alla klämdagarna. Men idag är det alltså Kristi himmelfärdsdagen.
Det hade jag nästan missat.

Regn och 5 grader ute idag. Naturligtvis ska det bli dåligt väder när jag har Tess,dotterns hund, och är tvungen att gå ut i rusket. Det var på med kepsen för att skydda huvudet och sen iväg ut 7.25 i morse i regnet.

Skulle önska att man kunde bädda ner sig framför tv:n med te och skorpor och titta på meningslösa sitcoms hela dagen. Men det går inte eftersom det är veckohandlings dags för mamma idag.
Det är bara den här månaden ut. Sen tar hemhjälpen över handlandet. Det ska uppriktigt sagt bli en stor lättnad att slippa släpandet.

Plus att mamma är ganska gnällig och jobbig numera. Det är en egenskap som verkar bli värre ju äldre hon blir. Tyvärr. Så hon är inte så rolig att umgås med heller. Men som plikttrogen dotter gör jag mitt bästa och hoppas att jag själv inte blir likadan när jag blir gammal. Men det blir jag säkert.
Kanske värre tom. Stackars min dotter. 

Apropå dotter, så har hon åkt med familjen till Kanarieöarna. Hon skickade bilder därifrån. Det såg verkligen jättehärligt ut. Dom har 28 grader där. Avundsjuk? Absolut! =)

Dags att fixa lite lunch nu innan jag ska ut i regnet igen. 
Ha en bra dag!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning