Behöver reservdelar.



Efter att jag varit hundvakt i snart tio dagar kan jag konstatera att min kropp skulle behöva en del reservdelar.

Min vänstra fot (som jag skadade redan i vintras) har svullnat upp och bultar och värker. Efter varje hundpromenad får jag göra mitt bästa för att få ner svullnaden lite innan det är dags för nästa vända.

Mitt högra knä knakar och värker. Det kanske är bra att jag har ett litet handikapp på varje sida så märks det inte så mycket. Jag menar man blir ju inte synligt halt då. Går snarare som en sjöman, vaggande.

Dom här långa promenaderna flera gånger om dagen har alltså satt sina spår i min kropp som inte var i någon vidare form innan heller.

Men missförstå mig inte. Jag älskar att ha Tess (hunden)här hos mig. Hon är så mysig och snäll.
Och vi trivs verkligen med varandra. Jag kommer att sakna henne på torsdag kväll när hon blir hämtad.

Fast just nu skulle jag alltså behöva en mindre värkande och lite piggare kropp. 

Tyvärr får jag nöja mig med den jag har. I befintligt skick. Så nu ska jag bita ihop och ta med mig Tess ut på en promenad i vaggande stil. =)


Kommentarer

  1. Skulle man inte kunna tänka sig att hunden drar dig i vagn? Om du sätter hjul på gungstolen skulle du kunna få det riktigt bekvämt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning