Tidningarna var bättre förr

Jag läste i tidningen att man ska äta efter vilken kroppstyp man tillhör.
Annars hamnar kroppen i obalans, enligt den Ayur vediska filosofin.
Se här:http://www.aftonbladet.se/halsa/mage/article13864053.ab
Hoppas mitt försök till länk fungerar. För jag har glömt hur man gör.

På samma sida kan man läsa hur man genom att studera sin egen
avföring kan se hur ens inre mår.
Och om man alltså äter rätt. Inget som jag har för avsikt att göra.

Det finns många artiklar som handlar om hälsa och vikt.
Och naturligtvis även om sex.
Hur kvinnor kan få orgasm utan stimulans av klitoris.

Allt detta plockat ur aftonbladets (e-upplagan) innehåll.
Förr skulle aldrig en av de stora dagstidningarna nedlåta sig
till att skriva så mycket om hälsa, sex och kändisskvaller.
Men några såna begränsningar verkar inte finnas längre.

Förr köpte man en dagstidning för att få nyheter om vad som händer
världen runt. Och inte om hur man kan gå ner 46 kg i vikt och ändå
frossa i onyttig pizza. Och ville man veta något om vilken kändis
som låg med vem i Hollywood fick man köpa en sk skvallertidning.

Det kanske underlättar att hitta allt i samma tidning.
Men jag har lite svårt för att svälja den blandade kompotten.
Det känns lite oseriöst tycker jag.

Jag konstaterar att för mig var det bättre förr.


Kommentarer

  1. Visst var det bättre förr, vad gäller tidningarna.. Inte klokt vad mkt man får veta som man inte alls har lust att lära sig... :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men man ska inte läsa tidningar som AB. Det ÄR skittidningar. Välj hellre någon av de stora dagstidningarna, dom håller ännu någonslags nivå. Kram Spammis

    SvaraRadera
  3. Madonnan, ja jag kan inte annat än instämma.
    Kram =)


    Spammis, ja det är inte klokt att det blivit så här.
    Kram =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen