Varmt.



Det är så varmt ute att t.0.m mössen försöker fly till svalare platser. Då har man som katt ett gyllene tillfälle att utöka matransonen lite extra. Jag har försökt att locka med mig mina småttingar ut. Tänkte att det vore perfekt att lära dom jaga nu när bytet är så lättfångat. Men mamma, den dumma människan, låter mig inte ta ut ungarna. Hon stänger dörren efter mig hela tiden. Hon tycker att dom är alldeles för små ännu. Dom är 7 veckor i dag. Själv bodde jag inte ens med min kattmamma när jag var 7 veckor. Av olika anledningar hade ju mamma redan fått ta hand om mig då. Hon säger att hon ska köpa selar till dom innan dom får gå ut. Men hur ska dom kunna jaga med selar på sig??? Människor och deras idéer!

Kommentarer

  1. Ja de var ju faktiskt det dummaste! Du är ju deras MAMMA du vet ju vad som är bäst för dom ju de får du jama om.

    Svanskram till världens bästa Mamma Babs!

    SvaraRadera
  2. Du måste slå tassen i bordet och jama allvar med din människa. Svär & morföräldrar ska jämt hålla på och lägga sig i barnuppfostran. Det är i alla fall vad jag och husse har fått höra. *uppmuntrartass*

    SvaraRadera
  3. Vi tycker att du ska sätta sele på mamsen i stället! Som kattmamma "känner du ju dina egna barn bäst på morrhåren"!
    Din mamsen är lika knasmamsig som vår mamsen!

    Om du vill kan vi "jama allvar" med din mamma och "ge henne ett och annat sanningens mjau", så hon vet sin plats i "hierarkien" där DU står HÖGST och är allenarådande!

    SvaraRadera
  4. Nea: Du är klok som vanligt Nea. Men tyvärr lyssnar inte människan på mina jam. Tröga kärring muttrar jag då.

    Sippo: Slagit tassarna i bordet så jag blev öm i trampdynorna. Men det hjälpte inte. Jag ger upp snart och låter henne lära dom jaga. Få se vad dom kommer hem med för byten då?

    Chinook och Cherokee: Ta er gärna ett jam med den knasbyttan. Så hon lär sig ett och annat. Förresten är hon så tjock så hon får nog inte plats i en sele. *fniss*

    SvaraRadera
  5. Typiskt människor, dom förstår sej inte på vad som är bäst för små katter och deras mammor! Du får nog ta i med din bästa morrhårsröst och sätta din människa på plats
    *nosbuff*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen