Överaskning och Nationaldag

Söndagen började med 24 grader I skuggan. Sverige visade sig från sin sommar finaste sida på nationaldagen


.

Hade nästan glömt bort vilken dag det var. Brukar ändå inte fira den. Men det finns det andra som gör.

Och som gillar överraskningar. Nämligen min bror och hans fru.

Nu när dom är färdigvaccinerade och jag blir det om ett par dagar. Vågar dom komma och överraska. Dessutom sitter man ju ute nu i sommarvärmen.

Så rätt som det var dök dom upp och hade köpt en Nationaldagstårta med sig. Rolig överraskning.


Kom inte ihåg att fota förrän vi hunnit äta upp nästan halva tårtan. Haha Men den var både fin och smakade bra.

Vi satt ute och fikade och surrade i flera timmar. Det var så roligt att ses. Så det blev en överraskande bra Nationaldag.

Nu blir nästa gång vi ses på midsommar. Den helgen ska vi fira tillsammans. Men dit är det fortfarande ett par veckor.

Måndagen är snart på väg och jag har tvättstugan. På tisdag ska jag iväg och få min andra spruta. Det är de enda planerna jag har den här veckan som kommer.

Kanske hör något från dottern när dom kommit hem från sin semester på söndag.

Jag hoppas ni har en skön söndag. Och att ni får en bra start på den nya veckan. 

Nu på sommaren bloggar jag inte så regelbundet. Men lite då och då blir det små inlägg. Så vi ses snart igen.

Var rädda om er. KRAMAR




 

Kommentarer

  1. Vilken härlig dag det blev för dig. Och vad skönt att du får andra sprutan på tisdag. Fick min andra förra veckan. Vet att den inte skyddar helt. Men känner mig tryggare ändå.
    Ser alltid fram mot dina inlägg på bloggen. Så fortsätt blogga även fast det är sommar. Plz plz. Ha en skön kväll nu.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Håller med om att det känns lite tryggare när man blir
      vaccinerad. Och skulle man bli smittad ändå, som en del blivit,
      så blir det ju lindrigare än annars.
      Kram

      Radera
  2. Ja vilket väder! Nationaldag och allt! Värt att fira med en god tårta minsann :) Svårt att få vaccin här på Öland så jag har inte ens fått min första dos!!! Uselt!!!
    Näe samma här, vi bloggar när vi hinner, orkar och vill nu på sommaren...
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommarkramar till dig från mig Titti. =)
      Kraaam

      Radera
  3. ååå vilken tårta ...mmm längtar verkligen efter sånt gottis ibland ..njut njut
    å vädret ..underbart ...hoppas vi får en fin sommar ...hade toppen

    SvaraRadera
  4. Det var riktigt god tårta. Aja baja för mig egentligen. Men jag fuskar lite ibland.
    Hoppas också på en fin sommar. Ha det fint du med Blondie.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen