Ännu en ljuvlig dag

God morgon. Kl är strax efter 9 nu. Sov ända till 8 idag. Det var skönt.

Solen skiner och det är svag vind.  Skönt att det fläktar lite i värmen.

Igår var det helt vindstilla när jag traskade hem från stan. Med en alldeles för tungt lastad matkasse. Mycket flåsande blev det innan jag var hemma. Fick ställa mig i duschen när jag kom hem.

Men idag ska jag vara hemma. Dottern kommer och äter lunch med mig. Trevligt. När man lever ensam tycker man alltid det är trevligt med lunch eller middags sällskap.

Vet inte vad jag hittar på till lunchen. Får väl titta vad jag har hemma och känner för att laga till. 

Det är samma sak med middagarna nu i sommarvärmen. Bestämmer mig i sista minuten vad jag ska göra. När magen börjat knorra och jag plötsligt minns att jag inte ätit middag än. Så middagarna blir senare än vanligt för det mesta.

Allt som har med hushållsarbete att göra ska helst göras kvällstid den här årstiden. Dagarna vill man bara njuta av sol och värme. Inte svettas med annat inomhus.

Eller vad tycker ni? Blir det ett annorlunda sätt att leva sommartid för er också?

Nu ska jag torka av trädgårdsmöbeln och sätta mig ute en stund. Tänkte säga att jag skulle lyssna på fågelsången. Men det blir snarare att lyssna på någon maskin grannen dragit igång i sin trädgård. Haha

Ha en fin sommardag. Njut av livet här och nu. Gör saker du mår bra av.


                                                                             KRAM

Kommentarer

  1. här varierar de med görandet inne och ute ..ibland har jag inte orken att ut i solen utan om energin kommer för att fixa inne så gör jag de först å sen går jag ut å kopplar av med en kopp ..hoppas ni hade en god lunch dottern å du ....hade fint

    SvaraRadera
  2. Vilken värme vi har fått. Sitter och svalkar mig vid fläkten.
    Helt otroligt att för en vecka sedan gick man med jackan stängd och frös. Nu har vi tok varmt istället.
    Hoppas allt är bra med dig. Och att du hade en trevlig lunch med dottern.
    Kram S

    SvaraRadera
  3. Kurrar magen blir det något lättare mitt på dagen och middagen intas senare denna årstid mer än
    vanligt.
    Hoppas det blev en smarrig lunch med dottern.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning