Återhämtning

Den här morgonen börjar med regn. Ett strilande sommar regn. 

Ändå +16 ute. Så helt okej. Skönt för naturen att få sig en dusch efter de senaste dagarnas hetta. Igår hade vi +27 här. Så lite regn är som sagt var vad naturen behöver nu. För att återhämta sig. Det passar jag också på att göra nu när det blir svalare en dag.

                                                                                                   Foto: Dreamstime

Idag är det tvättstuga för mig. Det passar ju bra en sån här dag. När man ändå inte vill vara ute mer än absolut nödvändigt.

Såg på nyheterna att nu öppnar Spanien upp för turister igen. Som många andra länder gör. Skulle så gärna resa till Mallorca igen. 



Men det blir ju ingen resa till Spanien det här året i alla fall. Möjligtvis nästa år. Förhoppningsvis. Jag älskar Mallorca. Trivs som fisken i vattnet där.

Alla har vi väl våra favorit platser. Både här i Sverige och utomlands. Eller hur? Jag är väldigt förtjust i Skåne på sommaren. Så prunkande och grönt där då. Utomlands är det som sagt var Mallorca som är en favorit för mig.

Har ni några favoritplatser? Vilka? Nyfikna jag vill gärna veta.

Nu är det dags att gå till tvättstugan. Så nu önskar jag er en fin dag. KRAM


Kommentarer

  1. Finns många fina platser i Sveriges avlånga land som jag gillar. Men där vi var mest på sommaren när barnen var små var på Öland.
    När det gäller utlandet så är det olika platser i Spanien, Gran Canaria och så fina Mallorca.
    Ha en bra dag i tvättstugan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja det är kanske svårt att säga bara en plats. Det finns många vackra platser i världen.
    Både här i Sverige och i andra länder. Men vad det gäller platser i andra länder så är Mallorca
    en plats där min själ känner sig hemma.
    Ha en bra dag du också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Riktiga smultronställen är som du sa platser där själen trivs.
    Min favoritplats här i Sverige är Bönhamn. Där tillbringade jag många somrar som barn.
    Utomlands är det Cypern.
    Dit återvänder jag gång på gång.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Ja Bönhamn är riktigt vackert. Jag föddes i Ångermanland.
    Så Bönhamn känner jag till. =) Jag har varit på Cypern också.
    Men bara en gång för ganska många år sedan.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning