Efter regn

Efter regn kommer solsken heter det ju. Och det stämde verkligen igår.

Det regnade hela morgonen. Men sen runt lunchtid slutade det regna. Och solen bröt igenom molnen.

Fågelkvitter och doften från de nyduschade syrenerna kom in genom mina öppna fönster.


Syrenerna tillhör mina favoriter. Synd bara att de inte står så länge. Önskar att dom kunde blomma hela sommaren.

Idag ska jag få min andra vaccin spruta. Så skönt att det är klart för den här gången sen. Sen får man väl fylla på vaccinet en gång igen om ett år.

Men just nu känns det skönt att bli färdig vaccinerad för den här gången

Ha en fin dag nu. Nu ska jag  snart ta mitt munskydd, som jag ser ut som en bankrånare i,  haha, och mina solglasögon och ge mig iväg mot vaccinationen.



KRAMAR

Kommentarer

  1. Så skönt att få din sista dos.
    Sådär ser alla ut här på gatorna 😁.
    Ha en fin dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det inte många som har munskydd. Bara om
      dom ska till hälsocentralen. Annars i rusningstrafik på bussar och tåg.
      För övrigt är det frivilligt och då struntar folk i att använda
      munskydd.
      Kram

      Radera
  2. Vad bra att du är färdig vaccinerad nu.
    Munskydd är verkligen obekvämt.
    Svettigt i värmen och svårt att andas i.
    Men nödvändigt på vissa platser fortfarande.
    Kram S

    SvaraRadera
  3. Ja och jag får utslag av mina engångs munskydd.
    Får nog skaffa mig ett i tyg.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning