Lördagens lilla inlägg

 Lördag morgon och det är redan +19 i skuggan här nu kl 8.

Det blir en varm dag. Har satt på mig shorts och en t-shirt. 


En av tröjorna jag fick av min dotter. Hittade bilder på de andra på nätet. På katalogens hemsida. Så här ser dom ut, mina mors dags tröjor.




Har inte börjat att använda de sista två tröjorna ännu. Men det blir snart. Jag tycker dom är jättefina i alla fall. Dom är från Bonprix.se

Jag hinner inte riktigt in på bloggen varje dag nu har jag märkt. Fast jag vet inte varför. För jag gör inget speciellt på dagarna. Bara softar och njuter av sommaren.

Min familj (dottern och barnbarnen) är bortresta i en vecka nu. Till nästa helg. Så den närmaste veckan blir det inga fika eller lunch besök här hos mig. Det blir nästan ovanligt lugnt. 

Men det kan i och för sig vara skönt det också, på något sätt. Då kan jag utnämna alla dagar till särskilda vilodagar och bara vara en riktig slö soffpotatis.



Tills jag blir alldeles för rastlös och måste hitta på något att göra. Haha Jag blir aldrig riktigt nöjd. Som tur är. För det skulle nog vara tråkigt att alltid vara nöjd.

Skulle behöva köpa mig en ny dator. Den här jag har nu borde fått pension för länge sen. Men jag skulle vilja köpa en liten extra frys också. Så nu velar jag mellan dator eller frys. Tror det lutar mot frys just nu. 

Frysen kostar dessutom betydligt mindre än en dator. Så det går fortare att spara ihop till. Hittat en frys på Elgiganten för 1,600. Medans en Chromebook, som jag vill ha kostar från 2,500 och uppåt. De bästa märkena går på flera tusenlappar till. Men jag behöver inget avancerat.

Vi får väl se hur det blir med det jag skulle vilja köpa.

Nu känner jag att det är dags att ta med en påtår ut i trädgården. Innan det blir alldeles för varmt att sitta där. Har ett parasoll men det är för varmt mitt på dagen ändå. Morgonen och eftermiddagarna kan man vara ute här.



Ha en fin lördag och en trevlig helg. Var rädda om er. KRAMAR 😀






Kommentarer

  1. Så fina dina morsdagströjor var som du fått.
    Så härligt att sommaren kommit till Sverige. Man kan vara ute och bara njuta och ha det skönt.
    Här idag ska det vara dagsregn, så det blir till att vara inomhus och hitta på något.
    Ha en skön och bra lördag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin.
      Tur att det kommer lite regn hos er ibland. Annars skulle väl allt grönt torka ut i värmen.
      Kram

      Radera
  2. vilka fina tröjor du fått ..hoppas på många fina dagar så du hinner använda de
    här blir de inte heller att titta in så mycket på bloggar en del dagar då livet rullar på med så mycke på sommaren ..ha en fortsatt fin helg och njut ute så ofta du hinner

    SvaraRadera
  3. Önskar dig detsamma Blondie.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning