Vilken morgon

Det regnar och blåser småspik här hos oss idag.
Hann inte mer än skriva det så övergick det till snöblandat regn.
Det här är en dag som gjord för att kura ihop sig under en filt och läsa och dricka varm choklad medans man lyssnar på vinden som viner utanför.
Tyvärr så har jag tvättstugan bokad hela dagen.
Blev mycket tvätt efter mina små sötnosar till barnbarn som var hos mig hela helgen.
Men jag slipper iallafall ge mig ut i ovädret.

Till helgen är det Alla helgons dag.
Brukar inte fira det och inte Halloween heller.
Men barnen brukar ha kul och klä ut sig och tigga godis.
Helgen har blivit en blandning av Halloween och Alla helgons dag, som ju egentligen infaller en vecka ifrån varandra.
Barnen gör pumpalyktor varje år också.
Årets lyktor är klara och ser lagom läskiga ut =D

Själv kommer jag vara ute på landet hos brorsan i helgen.
Långa sköna skogspromenader om vädret tillåter och lika långa sköna kvällar framför brasan med gott sällskap.
Så tänker jag "fira helgen"
Men idag är det bara Tisdag och tvättstugan som gäller.



Kommentarer

  1. Vi ska på halloweenfest i morgon. Men vi tänker inte klä ut oss. Här är det skitväder med nu. +16 och grått och regn.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Lyktorna var fina som ni gjorde.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning