Teknikens utveckling

Utvecklingen går framåt i rask takt.
Speciellt när det handlar om tekniska prylar.
Ibland går det så snabbt, att det som var vanligt för oss att använda för ett par år sedan, är totalt främmande för våra barnbarn.
Tex hade min dotterdotter aldrig sett ett sånt här:
När jag bad henne gissa vad det var funderade min 11-åring så det knakade.
Men hade som hon sa "ingen aning" vad det kunde vara.
När hon fått min förklaring och fått lyssna lite på musiken på kassettbandet såg hon väldigt fundersam ut.
Sen sa hon, väldigt allvarsam, att hon trodde att hon hört talas om såna men hon hade aldrig sett något.
Haha i dagens barns ögon är ett kassettband något som borde finnas på museum.
Eftersom jag fortfarande har några band hemma jag lyssnar på ibland kanske jag också hör hemma på ett museum?


Kommentarer

  1. Det går snabbt i teknikens värld. Men museum är vi väl inte redo för ännu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. På min tid var det rullbandspelare som gällde :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning