Kylan har kommit till slut

-2 grader här idag, lite vintrigt med frosten som ligger som en hinna över allt utanför.

Jag ska sticka iväg och proviantera lite.
För imorgon kommer barnbarnen hit och sover hos mig, då gäller det att ladda upp med lite allt möjligt gott.
Och sedan på Söndag ska jag bjuda både barn och föräldrar på en god middag.
Tänker servera en porterstek med tillbehör.


Häromdagen var jag på Rusta och köpte en ny matta.
Dom har 25% rabatt på alla mattor just nu.
Så det var många som var där i samma ärende som jag.
Där gick kunderna omkring och räknade om priserna efter 25% avdraget.
Så gjorde jag också så klart.
Sen blev det problem i kassan när kunderna inte fick någon rabatt.
Det visade sig att rabatten redan var avdragen på priset som var utsatt.
Det brukar ju oftast sitta en lapp vid priset där det står om rabatten redan är avdragen eller dras av i kassan.
Eller också brukar originalpriset stå inom parentes så man ser hur mycket man tjänar.
Men allt sånt hade den här Rusta butiken missat totalt.
Till många kunders förtret.
Jag var nöjd med min matta ändå men trodde den skulle kosta nästan 100 kr mindre.
Men procenten var inte på min sida den här gången.
Klantigt av er Rusta!

Kommentarer

  1. Ja, det var en liten konstig variant när man har rabatt på något. Fy för minusgrader. Här kommer det vända på söndag och bli kyligare på nätterna. Men fortfarande +grader såklart.
    Ha en fin helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. rusta har mycket fulheter för sig..råkat på fel flera gånger med priser eller dåligt skyltat å surt bemötande tyvärr..men men är väl olika i olika butiker kanske
    klös

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning