Åh vad jag har letat

Jag har letat efter en speciell sorts krukhållare/väggampel att ha en Gullranka i.
Men det enda som finns att köpa på affären nu är vägghängda krukor.
Typ såna här och liknande.
Men det var inte alls något sånt jag var ute efter.
Till slut började jag leta på Loppisar och secondhand affärer.
Varje gång jag hade vägarna förbi gick jag in och tittade, tyvärr utan framgång.
Igår kom jag förbi Återbrukets lokaler.
Gick några varv där inne och letade bland alla hyllor.
Till slut, med hjälp av en snäll personal, hittade jag det jag sökt så länge.
Längst inne i ett hörn, bakom en massa andra saker låg den.
Den enda jag lyckats hitta i hela Sundsvall och den enda i sitt slag även på Återbruket.
Äntligen har jag fått tag på hållaren till min gullranka som ska få klättra runt på väggen.
Fick veta att den här sortens väggampel slutade att tillverkas på 70-talet.
Inte konstigt att den var så svår att hitta då.
Men skam den som ger sig.
Nu ska jag se till att ha kvar den här.

Kommentarer

  1. Tänk vad bra det är att det finns loppisar och återbruksaffärer så man hittar det man ska ha till slut.
    Blir säkert jättefint när du fått upp din gullranka.
    Dina muffins lät smarriga tycker jag.
    Ha en bra fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning