Väntar och väntar och väntar

Går i väntans tider just nu.
Nej, jag är inte gravid, jag väntar på att min tidsoptimist till brorsdotter ska dyka upp.
Hon däremot är gravid och går verkligen i väntans tider.

Jag har väntat på henne hela morgonen och nu börjar det närma sig lunchtid.
Skulle hjälpa henne tömma det sista i hennes gamla bostad idag.
Det lär dra ut på tiden som det ser ut.
Jag besitter inte speciellt mycket tålamod, har aldrig haft mycket av den egenskapen.
Så det är jättejobbigt när vi bestämt kl 10 och hon inte kommer förrän efter 12.

Men jag får väl se det som en chans att lära mig att lägga band på min otålighet.
Jag passar alltid tider eftersom jag ser det som respektlöst att låta någon annan vänta på mig.
Jag kanske borde lära mig att slappna av lite mer istället.


Kommentarer

  1. Har man sagt en tid så ska man hålla den. Annars får man höra av sig i tid att man inte dyker upp tycker jag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning