Tråkigt väder

Det är dimma och regn här idag.
Det har regnat utan uppehåll sedan igår morse.
Blir alltid så trött när det är grå väder.
Behöver ljus för att få energi.

Har ingen aning om vad jag ska hitta på för att få den här dagen att gå.
För utomhus vill man helst inte vara i det här vädret.
Får väl ställa mig och stryka dukarna jag tvättade igår.
Kanske ska baka något till fikat......muffins är ju gott.
Hittar nog fler saker att göra varefter dagen går.

Här har alla barn höstlov den här veckan.
Hoppas för deras skull att det blir lite bättre väder.
Så dom kan vara ute också, på lovet.
Inte bara sitta inne och titta ut på regnet.

Nej, nu ska jag sluta klaga på vädret och göra något annat.
Tror jag sätter igång med bakandet på direkten.
Ha en bra dag och glöm inte paraplyet idag.

Kommentarer

  1. Här regnade det hela dagen igår och pytte lite i morse. Men nu har vi sol igen som tur är.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen