Måndagsbloggen


 God morgon på er den här sista måndagen i april. Det regnar och är grått här just nu. Men det är i alla fall +4 grader ute. Alltid något. 

Vi har blivit lovade riktig vår här från imorgon. Hoppas SMHI har rätt. 

Det verkar som om min förkylning äntligen gett med sig. Tack och lov. Äntligen mår jag bra igen. 

Imorgon är det Valborg. Inget jag firar på något sätt alls. Men när jag hade småbarn hemma gick man alltid till någon brasa. Så tacksam att jag nu för tiden inte behöver stå och frysa vid någon valborgs eld.

Men visst är det skönt att fira vårens ankomst. Den här vintern har känts så otroligt lång. Som om den aldrig ville ta slut.


Så vare sig ni firar Valborg eller inte så kan ni ju göra som jag och ta det som ett vårtecken. När brasorna tänds är det ett tecken på att vi har hopp om våren. Så ha en Trevlig Valborg! Och en lika bra 1:a maj.

Kramar i mängder från mig till er!

Kommentarer

  1. vad skönt du blivit av med förkylningen ..inge vidare att gå och vara trött å hängig med sjuka ..trevlig valborg

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hade en trevlig valborg också. =) Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning