Måndagsbloggen

Nu är förkylningen mycket bättre. Hostar fortfarande lite emellanåt. Annars mår jag bra.

Eftersom jag varit sjuk har det inte hänt så mycket här. Det har varit nässprej och halstabletter. Och en del av min vakna tid har jag fördrivit med att lösa korsord i Hemmets journal.


 Fick besked om hyreshöjningen i slutet av veckan. Har väntat på att det skulle bli klart. Nu är det bestämt att årets hyreshöjning här landar på 5%

Det innebär att jag nu betalar lite över 5.700 för min lilla etta på 40 kvm.

Jag har haft yngsta barnbarnet, Alex, här lördag - söndag. Han är så stor nu (9 snart 10 år) att jag kan ha honom här även om jag inte mår 100 %

Han har börjat sälja majblommor. Självklart har jag köpt av honom.


Så här ser majblommorna ut i år. Eftersom det är för behövande barn köper jag majblommor varje år. Och fler än jag tydligen. För han har redan lyckats sälja ganska många blommor.

 Som ni märker har det inte hänt mycket under veckan som gått.

Idag inleds en ny vecka. Och den inleder ett jubileum för vår stad. För Sundsvall firar 400 års jubileum i år. 1624-2024. 


Sundsvalls grundare, Gustav II Adolf, står staty på stadstorget.

Man kan ju hoppas att det betyder att det kommer att bli en massa roliga firanden av olika slag under det kommande året. Den som lever får se. Kunde vara kul med något lite extra.

Dagens planer? Jag ska åka med dottern till Jysk i e.m. Hon ska handla sängkläder. Och jag har sett ett litet brickbord för 150 kr där som jag tänker köpa.

Tisdag och onsdag blir det "Alex eftermiddagar" då han kommer efter skolan. På torsdag är det pension och jag ska förhoppningsvis orka ge mig ut på stan. Sen är det bara en lugn hemmamys helg planerad. 

Jag hoppas att ni mår bra. Och att vi "ses" om en vecka igen här på bloggen. KRAM KRAM KRAM

Kommentarer

  1. Så skönt att din förkylning går åt rätt håll.
    Vi får hoppas att det blir en massa roligheter i staden nu när 400 år ska firas. Men allt som är skoj brukas det dras in på tyvärr.
    Ha en fin och bra vecka nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Dina veckor påminner om mina ..fast jag har har hund sällskapet 3 dagar i veckan å åker till landet 2 dagar ...vad kul med 400 års firandet ..hoppas de ordnar lite musik eller teater utomhus i någon park ..sånt tycker jag är mysigt på sommaren i alla fall ..du får ha en fin vecka ..hoppas brick bordet blir bra där du tänkt ha de ..hade fint

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning