Helg igen

 Hejsan hoppsan, vad dagarna går fort. Redan fredag och helg igen.  För omväxlings skull så skiner solen här idag. Man får passa på att njuta av soldagar på hösten. Så jag ska snart ge mig ut på en promenad.

Igår vräkte regnet ner hela dagen. Så det är skönt med lite bättre promenadväder idag.

Barnen i skolorna och förskolorna firar Halloween idag. 



Även lärarna får ställa upp och spöka ut sig lite extra. Som min dotter gjort. Fick bilden från henne i morse. Läskig lärare 👻👻👻 Haha

Det är bra att barnbarnen får något roligt att tänka på i helgen. För deras kanin blev tagen av räven härom dagen. Grannarna hade sett räven på deras tomt och sen var kaninen borta. Staketet runt hennes bur var lite raserat också. Så man förstår ju vad som hänt.

Konstigt att räven vågar sig in på villatomter i stan. Har aldrig hänt förut under de 5 år dom haft kaninen. Men nu hände det.

Ja sånt är livet. Även rävar behöver äta. 

Det blir en lugn helg för mig. Inget Halloween firande alls. Skönt att slippa sånt tycker jag. 

Jag ska göra köttfärslimpa till middag. Sen ska jag hitta på något fredagsmys till Idol ikväll. Men först blir det en promenad i höstsolen.

                                          TREVLIG HELG!    KRAM. 


Kommentarer

  1. Så tråkigt att deras kanin blev tagen av räven. Tur att Halloween livar upp lite och att det är höstlov med.
    Ja hon såg verkligen lite läskig ut din dotter.
    Ha en bra fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. sorgligt med kaninen men de jäklarna letar sig nog in till villa områden om de är dåligt med mat i skogen eller om de är sjuka ..här skulle de vara sol i dag men såg då ingen alls
    cool fröken ....trevlig helg till dig

    SvaraRadera
  3. Huu! Men rolig bild!! Ja du räven har varit här också, mitt på blanka dagen...den lär återkomma. SURT! Stackars lilla kanin...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning