Försöker blogga lite idag

 God morgon alla morgonpigga bloggare. Kan inte påstå att jag känner mig särskilt pigg. Men vaken är jag ju.



Steg upp tidigare än vanligt, för mig, i morse. Dottern skulle komma förbi och lämna lite älgkött. Och det tackar jag så klart inte nej till. Vaknar gärna tidigare för den sakens skull.

Det var 3 veckor sedan jag tittade in på bloggen sist. Det beror inte på något särskilt. Har bara inte haft någon blogg lust. Det blir så ibland.

Dagarna rullar på som vanligt. Det är riktig höst här nu. Nu är vi inne i perioden när allt gråväder gör att man ständigt är trött. Bara den första snön kommer brukar jag piggna till.

I helgen är det Halloween. Inget jag firar. Men jag har Halloween pyntat med minsta barnbarnet. Barn tycker ju att det är roligt med alla spöken och spindlar och läskiga pumpor.


Dottern och deras vänner har alltid Halloween fest för både vuxna och barn. Under pandemin blev det så klart inga fester. Så nu tycker dom det är roligt att kunna träffa sina vänner igen.

Själv ser jag mer fram mot första advent. Som det på söndag bara är 4 veckor kvar till. Advent är så mysigt, med alla tända ljus och glögg och pepparkakor och annat mys. 

Den första julmarknaden har jag inbokad redan 20e november. Det är också något jag saknat under pandemin. Jag gillar att gå på olika marknader. Tiden innan jul är full av mysiga traditioner. Marknader, adventsmys, julklappsinköp och så klart julbord med min bror och hans familj. 

Det finns mycket att se fram mot.

Nu ska ja kika runt på alla bloggar jag inte varit inne på under de senaste veckorna.


Ha en riktigt bra dag. Även om det regnar. Det ska jag också ha. 

KRAMAR FRÅN MIG TILL DIG


Kommentarer

  1. Halloj på dig och välkommen tebax igen.
    Älgkött var väldigt länge sedan jag åt men det är gott.
    Förstår att det är nästan ett evigt mörker nu innan snön kommer.
    Här skiner solen idag men vi har haft lite regn och ruskdagar här med.
    Ha en fortsatt bra onsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här är det sömn perioden som pågår nu.
      Då både naturen och människorna behöver vila. =)
      Kram

      Radera
  2. ja bloggandet går i vågor ,..välkommen tillbaka ..längtar oxå efter ljuset ..snön får duga när och om den kommer ...i väntan på sommaren
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja med alla klimatförändringar vet man ju inte om det blir så mycket snö.
      Eller när den kommer.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning