Vill inte

Vill inte ha mörkt och grått.
Det blir mörkt tidigt och det blir inte riktigt ljust förrän mitt på dagen.
Mörkret gör mig trött och oinspirerad.
Hösten börjar krypa in under mitt skinn.
Mörk och kylig och långtråkig och trist.
Idag är en väldigt mörk dag, det känns som om det aldrig vill ljusna.

Jag saknar solen och värmen och sommaren.
Tänk vad bekvämt att bara sticka fötterna i sandalerna så är man klar att gå ut.
Nu ska man ha strumpor och skor, jacka och för säkerhets skull ett paraply.
Nä fy, idag orkar jag inte hålla på.
Så det blir att stanna hemma idag.
Imorgon måste jag gå och handla.
Sparar energi till det.




Kommentarer

  1. Förstår att hösten är bra mycket värre än i Sverige. Det var därför vi flyttade. Detta ständiga mörker som är.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen