Känner mig lite jagad

För ett tag sedan fick jag ett meddelande från Statistiska centralbyrån, SCB.

Där jag ombads vara med och svara på några frågor om mina fritidsaktiviteter utomhus.
Jag glömde totalt bort det.
Men efter ett tag fick jag ett tjockt kuvert från dom med posten.

Där dom ännu en gång bad mig svara på frågorna.
Fast den här gången i brevform.
Första gången var det på nätet.
Då jag inte kan förstå varför dom ska veta hur många gånger i veckan jag promenerar så struntade jag i att fylla i papperen jag fick.


Det är ju dessutom helt frivilligt inget jag MÅSTE göra.
Så igår kom det ännu ett brev från SCB.
Dom skrev att eftersom det inte kommit något svar från mig skickade dom en inloggningskod.
Så jag kunde gå in på nätet och svara på frågorna.
Annars uppmanade dom mig att skicka in skriftligt svar med posten.
Vad sjutton är det frågan om egentligen??????
Ska man jaga människor på detta vis för att kartlägga fritidsintressen till någon jäkla statistik!!!
Jag blev så irriterad på att känna mig jagad så nu tänker jag ju absolut INTE svara på deras fåniga frågor.



Kommentarer

  1. Kommer ihåg att jag fick också någon gång om något som jag skulle svara på en massa frågor. Det blev både 2 och 3 kuvert som kom har jag för mig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. samma här ..jag är en av 3000 utvalda sa de jämt ...om och om igen genom olika undersökningar för att man en gång svarade på någon enkät i ungdomen antar jag..så trött på sån skit å en del går ju liksom inte ens att svara på ..man bara bockar i liksom ..har ringt och sagt att de ska ta bort mig ur register för de utvalda ...men inte då ..sån tur jag har att bli utvald jämt så tur vill ja ha i att vinna på lotteri sa jag en gång hahahaha
    Hon i 22an /klös

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning