Droppar som faller

Varit ute och traskat i det trista vädret både igår och idag.
Så här ser det ut utanför mitt fönster, grått och trist.
Det duggregnar lite också, riktigt höstväder alltså.
Jag har varit på olika affärer och letat mammakläder med min gravida brorsdotter idag.
De flesta affärer har inga mammakläder längre.
H&M hade lite men inte mycket att välja på.
På Lindex sa dom att de flesta gravida väljer att köpa vanliga mjukisbyxor och tights istället för mammabyxor.
Och vanliga långa tröjor och blusar.
Blev lite förvånad att de slutat ta in annat än underkläder för gravida.
Tiderna förändras verkligen.
På den tiden jag väntade tillökning fanns det t.o.m. affärer som enbart hade mammakläder.
Som Mothercare t.ex.
Ja,ja, vi fick inte tag på så mycket idag.
Inte det vi hade tänkt när vi gav oss iväg iallafall.
Nu börjar det redan skymma här.
Det är dags att fixa lite mat, det blir kycklingwok.
Sen ska jag tända ljus och mysa framför någon film.
Ha en bra, lugn och skön kväll.


Kommentarer

  1. Det lät konstigt att dom slutat sälja mamma kläder rycker jag.
    Ha en bra kväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning