Pustar ut

Nu pustar jag äntligen ut.
Det har varit en intensiv period ett tag.
Med min flytt och med bröllop och allt.
Men nu är allt  avklarat och jag kan ta det lite lugnt.
Bröllopet var jättefint med vigseln vid havet.
Sen fick festen flyttas inomhus pga regnet som kom.
Men det gick bra det också.
När jag kom hem sent på kvällen i värsta åskovädret,
slog blixten ner.
Så hela stan blev mörklagd.

Det blev stearinljus tända överallt.
Som tur var kom strömmen tillbaka samma natt.
Så allt jag hade i frysen klarade sig.
Sen igår fixades det lite här hemma.
Satte b.l.a. upp jalusier i alla fönster.
Det behövs nu när det är så soligt hela dagarna.
Annars blir det alldeles för varmt inne.
Idag har jag varit och köpt nytt överkast och lite andra smågrejer på IKEA.
Letade efter en guldfärgad ram till en affisch jag vill rama in.
Men hittade ingen guldfärgad, inte i den storlek jag vill ha.
Har letat överallt nästan, återstår bara Dollarstore.
Får kolla där någon annan dag.
För där tog min energi slut.
Nu blir det grillad kyckling och potatissallad till middag.

Sen bara soffhäng resten av kvällen.
Det är så skönt att pusta ut.

Kommentarer

  1. Låter skönt att gå ner i viloläge efter några intensiva dagar.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen