Äntligen klart

Nu har jag äntligen flyttat klart, packat upp och kommit i ordning.
Den här flytten som skulle bli så lätt eftersom jag flyttade två trappor ner bara.
Skrattretande vad jag inbillade mig.
Först blev flytten försenad 1 1/2 dag pga personen vars lägenhet jag skulle flytta in i.
Så allt fick bokas om med min flytthjälp och med släpkärran vi hyrt för att kunna köra saker till tippen.
Sorterade bort nästan hälften av mitt bohag känns det som.
Sen när vi skulle börja flytta in hade han inte hunnit klart med städningen.
Nåja, det fick gå ändå.
Och pga ombokningen av släpet hade ett fel uppstått så plötsligt stod vi utan släp.
Eftersom min lägenhet skulle tömmas var jag tvungen att ha allt mitt "skräp" ute på gården i ett dygn, till allmän beskådan, pinsamt värre.
Men sen kunde väl inget mer gå fel?
Jodå, det första jag gjorde i nya lägenheten var att klättra för att sätta upp gardiner.
Ramlade från fönsterbrädan och slog i revbenen i en bordskant.
Så efter det har allt gått lite på halvfart.
Jag har iallafall klarat av allt.
Nu ska jag bara småpyssla lite, sätta upp kökslampan och klä om dynan i kökssoffan.
Sätta upp mina tavellister och lite annat småplock.
Och sen tänker jag inte flytta mer på en oöverskådlig framtid.
Det har varit en jobbig flytt och jobbiga veckor.
Men just nu känns det att man ser slutet på allt som har med flytten att göra.
Det finns hopp. =)


Kommentarer

  1. Konstigt när något börjar trassla så ska det fortsätta ett tag till. Skönt att du känner att du har landat nu. Tur att det inte blev värre med dig. Det är nog med skadade revben.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning