Funderingar.

Sitter här med alla fönster öppna och ser ut på sommaren.
Igår var det den varmaste dagen på länge här.
+25 i skuggan och inte en vindpust.
Idag är det lite svalare, bara +21, och lite molnigt.
Kändes skönt när jag var ute i morse.
Men vi ska visst få åska och regn idag på em.
 
Jag funderar fortfarande på det där med hund.
Om jag ska ta en valp eller inte.
Måste bestämma mig snart eller låta någon annan köpa den.

Jag har haft hundar förr, tre stycken.
Så jag är ju inte ovetande om vad det innebär att ha hund.
Vet hur mycket jobb det är, men också hur givande det är.

Sen är det ju mycket dyrare att ha hund än att ha katt.
Så man får ju tänka ekonomiskt också.

Det lutar nog åt att det inte blir någon valp ändå.
 Tidigare har jag haft en underbar liten Westie
 En busig och svåruppfostrad Tibetansk spaniel
Och världens snällaste och lydigaste Collie
 Men den nya valpen är av rasen Sibirisk Laika.
Blir stor och stark och behöver verkligen lära sig lydnad.
Mamman är i och för sig väldigt lugn och fin, har ett bra temperament.

Ja,ja, jag får fortsätta att fundera ett par dagar till.
Jag är alldeles för velig när det gäller sånt här.

Jag ska hasta ner till tvättstugan nu.
Ha en grubbel fri dag nu. =)
 

 

Kommentarer

  1. Visst är det jobb med en hund men samtidigt så kul med. Men man ska nog tänka till en extra gång.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen