Fredag

Ibland beter sig människor så att man inte vet om man ska skratta eller gråta.
Helt förstummad blir man ibland.
Jag brukar ofta handla på Willys, tycker det är en bra affär.
Och så självscannar jag där, det går fortare och smidigare, speciellt när det annars är långa köer.
Scanning kortet ser ut som ett helt vanligt plastkort som det står Willys på.
Det är inte ett betalkort utan fungerar bara för att få varorna in scannade.
Sen betalar jag i kortautomaten med mitt andra bankkort.
Nu hade jag tappat mitt kort någonstans.
Så jag gick till info disken för att få ett nytt.
Den manliga kassören tar då fram en hel hög, säkert ett hundratal, borttappade/upphittade kort, alla identiska och omöjliga att se skillnad på.
"Känner du igen ditt kort" frågar han.
Jag bara stirrade och funderade en sekund på om han skämtade.

Nu kom en av hans kollegor till snabb undsättning.
Och jag fick mitt nya kort snabbt och utan problem.
Men ibland undrar man om vissa människors hjärnor går på sparlåga eller helt enkelt fått evig semester.

Idag är det fredag, en solig fredag.
Jag ska umgås med dotterdottern.

Jag hoppas att ni alla får en härlig fredag och en lika skön helg.


 
 

 

Kommentarer

  1. Ibland blir man förvånad över vissa människors beteende. Eller annars gjorde han något innan han tänkte vad han gjorde😊. Ha en fin och bra fredag nu.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning