Sömnlös

God morgon är verkligen fel uttryck för mig idag.
Känns inte som om det finns något särskilt gott med den alls.
Jag är sååååå trött så ögonen går i kors.
Nej jag har inte varit ute och festat och jag har inte varit vaken för att prata hela natten med en god vän jag inte pratat med på länge.
Jag har inte varit vaken för att jag inte kan lägga ifrån mig den bästa bok jag läst på evigheter.
Inte heller har jag maraton tittat på någon otroligt bra serie.
Jag har haft en sömnlös natt.

Jag vet inte varför men jag får sömnlösa nätter då och då.
Ibland ganska tätt och ibland med längre mellanrum.
Har försökt med allt möjligt men inget verkar hjälpa.
Har försökt komma på orsaken till sömnlösheten.
Men inte blivit klokare.

Ibland har jag varit väldigt aktiv på dagen innan.
Men ibland inte gjort något alls.
Ibland har jag haft mycket i tankarna att grubbla på
Men inte alltid.
Så det finns inget som alltid händer innan en sömnlös natt.

Kanske hjärnan går på högvarv fast jag inte är medveten om det.
Hur som helst är det jobbigt.
Jag ska kämpa mig igenom denna dag och kväll.
Utan att ta en enda tupplur.
Så hoppas jag att jag får sova inatt.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning