Hittade något man inte vill hitta

Härligt sommar väder redan tidigt på morgonen.
Vaknade före 7 fast det är helg.
Tog mitt kaffe med ut i trädgården.
Satt där i nattlinne och bara njöt av stillheten och friden och morgonsolen.

Gick lite motvilligt in för att tvätta mig och klä på mig.
När jag står och smörjer in mitt ansikte ser jag i spegeln att jag har en svart liten prick på kinden.
Drar bort den med nageln och upptäcker att den börjar krypa över mitt finger.

Liten spindel tror ni kanske.
Nej, till min fasa var det en sån här:
Så nu är ju den här dagen förstörd.
Fast jag fick bort den innan den satt sig ordentligt.
Och fast jag gått igenom hela min kropp, nattlinnet och sängkläderna utan att hitta fler fästingar.
Trots det har jag den där krypande känslan på kroppen hela tiden.
Inbillad så klart men ändå där.

Den här dagen som började så bra.
Nu längtar jag efter att få åka hem.
Ja det finns väl fästingar överallt numera.
Men hemma har jag aldrig hittat en enda.

Hem ljuva hem.
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning