Busy doing nothing






Idag är en sån där dag när man inte har lust att göra något alls.
Regnet smattrar mot plåttaket i mitt sovrum och jag har bara lust att somna om.
Men det gör jag inte, för jag har svårt för att tillåta mig själv att göra ingenting.
Det är något som är inpräntat i mig sedan barnsben.
Att man FÅR INTE bara lata sig.
 Så jag hittar istället på en massa helt onödiga sysslor bara för att ha något att göra.
Hur idiotiskt är inte det????
Som tex städa sopskåpet och gå igenom alla fotoalbum.
Inget av det är särskilt brådskande eller ens nödvändigt.
Så jag har bestämt mig för att strejka från mina invanda beteendemönster!
Jag tänker inte göra något alls idag.
 Jag vältrar mig i lättja och fyller mig med ren och skär lathet.
Och det känns helt fantastiskt bra.
Prova så får ni se. =)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning