Gröna fingrar? Nej, blå.

Jag har aldrig haft gröna fingrar, tyvärr.
Men just nu är dom blå.
Jag har inte klämt mig.
Men jag har rensat blåbär i flera timmar.
Och sedan kokat härlig, god blåbärssylt.
Flera burkar blev det.
Det räcker till både mig och mamma.


Men efter att ha gjort klart allt behövde både jag och mitt hem en storrengöring.
Mina händer var blå och jag hade trampat i blåbär och lyckats fläcka ner golvet innan jag märkte det.
Jag har ett så litet kök så det är oundvikligt att stöka till när man håller på där.
Det var kastruller, burkar och blåbär överallt.
Men nu är köket rent och fint igen.

Kan tyvärr inte säga detsamma om mina händer.
Jag är fortfarande blå under naglarna.
Trots att jag skrubbat mig rejält.

Men det var det värt.
Nu har jag sylt så det räcker hela vintern.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning