Positiva tankar



Jag försöker ständigt att bli mer positiv och att jaga
bort alla negativa tankar som poppar upp, till synes helt av sig själv.

Läste att ett sätt att träna sig på att tänka mer positivt är att varje dag skriva ner hundra saker man är tacksam för.
Det ska jag prova att göra.

Det måste väl finnas hundra saker i mitt liv att vara tacksam för.

Ett annat sätt att träna sitt sinne att ta bort negativa tankar är att för varje negativ tanke som dyker upp snabbt tänka tre positiva istället.

Det är ju inte så svårt, inte ens för mig som tyvärr har alldeles för lätt att hitta det negativa först av allt.
Men nu är det slut med det!

Nu är det positivt tänkande som gäller!

Det sägs att du är vad du tänker.
Jag vill vara en frisk och glad människa.
Alltså måste mina tankar vara friska och glada.
Ingen vidare svår ekvation alltså.






Kommentarer

  1. Nog kan tankarna påverka, allt.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja så är det verkligen. Det får man bevis på direkt man börjar iaktta sina tankar och vad som sker. Kram på dig också. =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning