Lyckligt singel eller bara ensam

Jag kallar mig ofta för lyckligt singel.
Och för det mesta är det så jag känner.

Men när det blir långhelger, som den här, då är
det bara trist att vara ensam.

Alla är upptagna med sina familjer.
Och då sitter man här själv.
Utan något att göra eller någon att prata med.
Jättetråkigt!

Man skulle ha en liten stuga vid havet.
Då skulle man åtminstonde kunna njuta av det storslagna
vyerna i sin ensamhet.

Men eftersom jag inte har det får jag väl ta mig en
promenad till bäcken.
Där är det också vackert så här års.

Kommentarer

  1. Skaffa en hund :)

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva spamtjejen ;)

    SvaraRadera
  3. Jag förstår dig, jag har ju Isac förstås, men ibland känns det ändå ensamt att inte ha något vuxet sällskap att småprata med. Det är visserligen skönt att vara singel så man får bestämma själv hemma (över tv:n och sånt t.ex :-P) men i längden och när alla andra gör saker med sina familjer/partners, så känns det ensamt ibland. Om jag bodde i Sundsvall skulle vi singlar kunna umgås såna dagar och hitta på nåt ;-) Puss & kram!

    SvaraRadera
  4. Anonym, jag har haft hundar tidigare. För många år sedan. Numera har jag katter.
    Men det är inte riktigt sånt sällskap jag saknar.
    Jag saknar någon att prata med eller ta en kopp kaffe med.

    SvaraRadera
  5. Haha, nu såg jag att det var du Spammis!
    Då förstår jag ju varför du tyckte jag skulle skaffa hund. Hur mår vovvsen?
    Kan inte du ta och starta en blogg igen?
    Saknar dig faktiskt!

    SvaraRadera
  6. Mira, ja precis så är det.
    Du förstår precis hur jag känner.
    Och när alla andra är upptagna, bortbjudna eller bortresta då har man inget annat sällskap än sig själv. Inte alltid tillräckligt.
    Saknar dig!
    Puss o kram hjärtat!

    SvaraRadera
  7. Vi får se om jag skaffar en blogg igen :) Jag ångrar faktiskt att jag raderade min blogg och allt jag skrivit på AB i tiderna. Men Facebook drar mera nuförtiden. Spammis

    SvaraRadera
  8. Spammis, man kan ju ägna sig åt både facebook och bloggande.
    Det gör jag. Börja göra det du också.
    Så blir jag glad. =)

    SvaraRadera
  9. Förstår vad du menar, det är skönt att vara singel och bestämma över sig själv men det kan bli ensamt också, man saknar att ha någon där...
    Hoppas du får en riktigt fin dag i vårt kanonväder nu i alla fall
    kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen