Aha, det ska bli en sån dag.

Vaknade en timme senare än det var tänkt.
Somnade helt enkelt om, konstigt, för det brukar jag aldrig göra.
Satte på kaffe och la fram de kläder jag skulle ha innan jag
hoppade in i duschen.

När jag stod i duschen ringde telefonen inte en, men två gånger.
Sprang blöt ut för att svara, det kunde ju vara något viktigt.
Det var bara mamma. *suck*

När jag kom tillbaka in i badrummet låg min tröja på det blöta
golvet i duschen. Ovanpå satt en av mina katter parkerad och såg
väldigt belåten ut.

Duschade färdigt och kom ut i köket för att göra frukost.
Upptäckte att kaffet bara var vatten, hade glömt lägga i kaffepulver.
Gjorde om det från början och gick sen och klädde på mig medans
kaffet blev klart.
När jag gjort mig i ordning och satt och åt frukost tappade jag min
smörgås, som landade upp och ned på min tröja. (marmelad smörgås, typiskt)
Då var det bara att byta tröja igen.

Sen startade jag datorn för att gå in på bloggen.
Skrev ett inlägg som jag publicerade först.
Kom på att det behövde redigeras lite.
Men då råkade jag radera det helt istället.

Då slog mig tanken.
Aha, det ska bli en sån dag.

Kommentarer

  1. Såna dagar finns och jag rekommenderar starkt: Hjälm på! Man vet aldrig vad som kommer på och faller in!

    SvaraRadera
  2. Haha, det lät mysigt till en början! Men misströsta icke: Min dag började också trögt idag men så fick jag paket på posten och då vände det :) Kram Spamtjejen

    SvaraRadera
  3. Vissa dagar borde man stanna kvar i sängen, helst med en liten katt eller två för uppmuntran och gos. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. BeBest, hjälmen på är nog det enda raka.
    Och än är inte dagen slut. =)


    Spammis, ja man tycker ju att det inte gärna kan bli värre nu. Med tanke på hur dagen hittills har varit. Alltid kul att du tittar in på bloggen! Det piggar upp.
    Kram! =)


    Dui och Deco, vilken bra ide´! Synd att jag inte tänkte på det i morse. Vad är bättre än en katt för att avvärja KATTastrofer. =))))

    SvaraRadera
  5. *vänder bort huvudet och skrattar lite tyst* ... väl medveten om att det är lite elakt att göra så....men igenkänningsfaktorn är så hög och det är så skönt att det någon gång drabbar någon annan än mig själv....
    *kramar och tröstar Libra med att det blir bättre i morgon* ....hur gick det med din jordgubbsampel som du knatade runt med...har det blivit några gubbar /M

    =)))))))))))))))

    SvaraRadera
  6. M, det är så klart att du får skratta, jag skrattar ju själv åt allt tokigt.
    *skrattar och kramar om lilla M*
    Jordgubbsampeln växer så det knakar. Jag var tvungen att hänga ut den i den gemensamma trädgården. Hittills har det bara blivit en gubbe som blivit röd. Så nu går jag och tittar till den varje dag. Och väntar på att alla kart ska börja få färg också. Så jag får ännu mer att vakta. =)))))

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen