Redan Tisdag

God morgon.
Jag har haft mycket att göra i några dagar så jag har inte ens hunnit titta in på bloggen.

I Lördags var jag med brorsan och hans familj på marknaden i Hudiksvall.
En regnig marknad blev det så vi gick inte runt där så länge, inte som vi brukar annars.
Köpte ingenting heller.


Jo förresten, brorsan köpte ju vildsvinskorv, ost och hjortronsylt.
Men jag köpte inget alls.

Sen åkte vi hem till dom och tände en brasa och hade hemma mys istället.

På Söndagen var svägerskan och jag på seans.
Det var ett duktigt medium som sa saker hon omöjligt kunde veta.
Beskrev bl.a. min pappa in i minsta detalj.
Så det var väl spenderad tid att gå dit faktiskt.


Kom hem sent Söndag kväll, helt slut efter seansen.
På Måndag morgonen kl 6,30 kom Alex hit och skulle
vara hos mig hela dagen eftersom dagis var stängt.
Så då blev det lek och stoj med honom hela dagen till
kl 17 då dottern kom och hämtade sin busunge.

La mig tidigt och sov ända till 7,30 i morse.
Var ändå lite segstartad i morse innan första kaffe koppen hunnits med.

Och nu sitter jag med min andra kaffekopp vid datorn som jag brukar göra.
Låter vardags lugnet sakta leta sig in i mig och mitt hem igen.
Tänker inte göra upp några planer för dagen.
Bara vara och bara ta det lugnt.

Kanske sätter på mig regnkappan och gummistövlarna och tar en promenad senare.

Om jag fortfarande skulle ha lust med det........senare..........mycket senare.
Men just nu tar jag det bara lugnt.

Ha en bra dag nu.

Kommentarer

  1. Ibland är det fullspäckat schema som man har.
    Har nu landat hemma vid datorn och här har det inte regnat något ännu. Men det syns att det gjort det tidigare fast någon annan dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning