Nu är jag ensam igen

Hallå bloggen.
Nu är det Fredag e.m. och jag är ensam igen.
Alex blev hämtad av sin pappa strax efter 16 tiden.

Igår när Alex kom hade han varit på dagis hela dagen och lekt av sig ordentligt.
Var en ganska trött kille som mest tog det lugnt här.
Inget bus och inga vilda lekar alls, rätt så skönt.
Sen blev det tidigt i säng och kl 20 sov han min prins


I morse sov han till 6,30 vilket passade mig bra.
Sen hade vi en mysig morgon med lång frukost.
Efter det var vi ute på tomten och lekte ett tag.
Det var soligt och fint så det var jätteskönt.

Efter lunch tog vi en promenad till den stora lekparken och var där ett tag.
Dagen bara sprang iväg, alldeles för fort.
Vi hann precis äta mellis innan Pappas bil svängde in på gården och det var dags för Alex att åka hem.

Det blev väldigt tomt och tyst här när de åkte.
Nu är det dags att svänga ihop lite middagsmat.
Ska fixa något med resterna efter gårdagens middag.
Vi åt älgstek, sås och potatis. Mumsigt.
Och jag fuskade och åt en potatis jag också.😋
Det var det värt.


Efter maten tänker jag slänga mig på soffan och titta på tv och bara ta det lugnt.
Det kommer en dag i morgon också.

Ha en mysig Fredagskväll nu.


Kram 😊




Kommentarer

  1. Tiden går snabbt när man tar hand om barnbarnen. Ha en skön fredagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning