Dags att packa

En grå mulen Tisdagsmorgon i slutet av September.
Det är vad det är idag.

Inte för att vädret har någon större betydelse idag.
För idag ska jag vara inne och stryka och packa inför resan som det är dags för i morgon.
I morgon eftermiddag tar vi tåget ner till Arlanda.
Så jag har ju lite tid på mig i morgon också.
Men då vill jag ägna den tiden åt att förbereda kattvakten på allt.

I går kväll hade vi kalas för vårt 5-åriga busfrö Alex.
Han fick så många paket att man kunde tro det var julafton, nästan i alla fall.
Heliumballongen de hade köpt till kalaset gillade han skarpt och släpade runt på den hela kvällen.
Band fast den i en av sina bilar också, så den åkte runt, runt genom matsalen och vardagsrummet.😀

När jag kom hem blev det en sen middag för mig.
Slängde in en bit lax i ugnen och fixade lite grönt och en kall yoghurtsås till.

En riktig snabbmiddag men god ändå, tycker jag.
Bra att ta till när det blir lite bråttom med maten och inget är förberett.

Det får bli en enkel middag idag också.
Onödigt att få matrester över när man ska resa bort.
Bättre att handla och fylla på det som behövs när man kommer hem.

Har börjat att fundera lite på vad jag ska bjuda på när jag fyller år nu i Oktober.
Barnbarnen är inte överförtjusta i tårta, bättre med glasstårta till dom.
Min brorsdotter är allergisk mot mjölkprotein och kan inte äta varken grädde eller glass.

Hon är dessutom nöt allergiker och gluten intolerant.
Så då blir det riktigt svårt.
Tar mig för pannan och suckar redan på planeringsstadiet.
Dessutom fyller jag ju 60 och då vill man ju ha lite extra fint, eller?

Alla förslag mottages tacksamt!

Förra året hade vi tårta och brorsdottern fick färska bär med soyagrädde till.
Ett år hittade jag en speciell glass som inte innehöll några mjölkproteiner.

Men det är alltid svårt att hitta på något som alla kan bli nöjda med.
Och alla kan ju aldrig äta samma pga allergin.
Därför börjar jag fundera redan nu fast jag inte fyller förrän om ett par veckor.😟

Nej, nu är det dags sätta igång att stryka och packa.
Men först ska jag sätta på en fräsch kopp kaffe.


Ha en bra dag. Kram






Kommentarer

  1. Ha en fin och bra dag du med.
    Bra med enkla middagar när man inte vill få en massa rester.
    Inte lätt att få till det när så många har olika allergier.
    Ha en kul och bra resa nu med dottern.
    Kram Carin
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning