Blev inte som jag tänkt

Min Lördag som började så fridfullt och skönt blev snabbt förbytt till något helt annat.
En person i min närhet attackerade mig(verbalt) i telefonen och tog ut all sin frustration på mig.
En frustration som egentligen inte hade det minsta med mig att göra.


Jag fanns bara där och sa något som fick hen att explodera och då kom allt på en gång.
Jag avstod från att blanda mig i de ilskna energierna och höjde inte ens rösten.
Påpekade bara att vuxna människor inte behandlar varandra på det där sättet och att jag inte accepterar ett sånt beteende.
Sen la jag på luren helt enkelt.

Efter ett tag när hen antagligen hunnit lugna ner sig och inse vad hen ställt till med kom det ett långt sms med en ursäkt från en mycket generad person
Visst kan jag godta en ursäkt men det känns ju ändå inte 100% ok.
Jag drar tillbaka mina energier lite nu och kommer inte att vara lika öppen eller nära den personen längre.
Inte än på ett bra tag i alla fall.

Vuxna människor som beter sig som 5-åringar har jag inte mycket till övers för.

Det tog ett par timmar innan jag lyckades skaka av mig obehagskänslan utbrottet lämnade kvar.

Men varför låta någon annan förstöra min dag?
Ryckte upp mig och ägnade mig åt annat resten av vad som var kvar av Lördags eftermiddagen.
Kokade bl.a. ihop en chokladpudding.
Som blev alldeles för tjock men som gick att äta ändå haha.

Idag är det Söndag och lite småregnande här just nu.
Jag ska träffa min dotter och ta en fika idag.
Alex ska på kalas och de stora barnen är upptagna på sina håll med annat.
Mågen är ute på älgjakt, så det blir bara dottern och jag för ovanlighetens skull.

Det är det enda jag vet om den här dagen.
Och efter gårdagens känslomässiga chock tar jag inte för givet att det blir en lugn och skön dag.
Men man kan ju alltid hoppas......väl???
Annars får jag göra ett nytt försök i morgon igen.

Kommentarer

  1. Bara att släppa taget om sådana människor som tar en massa energi för en. Hoppas du får en lugn och skön söndag med din dotter.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen