Fredag



Fredag idag hela dagen.
Vet inte varför Fredag känns speciell för mig fortfarande. 
Fast jag inte jobbar längre.
Det bara är så av någon gammal vana antar jag.

Jag hade tänkt gå ner till stan idag och titta efter en ny tröja eller blus.
Och kanske köpa med mig ingredienser att göra något smaskigt med till helgen.
Men jag får nog ändra mina planer lite.
Vi ska nämligen få en regnig Fredag här idag.
Och då är det inte så trevligt att gå någonstans.
Då är jag hellre hemma och läser, tittar på Netflix eller löser korsord.
Medans det regnar för fullt utanför mitt fönster.

Och så tar jag min stads tur i morgon istället.
Då ska vi ha fint väder igen och alla affärer är ju
öppna på Lördagar också.
Det är ju tur att det alltid finns möjlighet att vänta på morgondagen.
Så idag blir det en regnig dag med hemmamys här.
Imorgon blir det en liten shoppingtur ner på stan.
Det blir så bra så.

Sen har jag inga planer för resten av helgen.
Ska bara göra det som faller mig in.
Vad det nu kan bli.
Ha en härlig Fredag nu alla bloggisar.
Kram

Kommentarer

  1. Tycker nog fredagen är lite speciell fast inte vi jobbar längre heller. Det är som du säger en gammal vana som sitter i.
    Tur att det är lördagsöppet med så du kan ta en tripp till stan i morgon.
    Ha en skön fredag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning