Saknad


Båda mina föräldrar har gått bort.
Pappa för 11 år sedan i Alzheimers, bara 79 år.
Mamma för nästan 5 år sedan pga kallbrand i en tarm.
Hon fick akuta magsmärtor och fick åka till sjukhuset.
Där visade det sig att hon fått kallbrand i en tarm.
Trots operation avled hon på sjukhuset 3 veckor senare 82 år gammal.

Igår var det hennes födelsedag, hon skulle fyllt 87 i år.
Och jag saknar både henne och min pappa så otroligt mycket.
Man lär sig leva med förlusten av dom man älskar.
Men man bär ju alltid saknaden med sig ändå.
Och när det infaller födelsedagar och liknande, känns saknaden alltid lite extra påtaglig.

Så igår tände jag ett födelsedagsljus för min mamma
och pratade lite med henne om saknaden.

Kommentarer

  1. Visst är saknaden stor efter sina föräldrar. Jag har fortfarande min mamma i livet som blev 88 år nyligen. Min pappa gick bort 2012 86 år gammal.
    Ha en bra torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning