Dusch med kläderna på

Vilken promenad jag fick igår.
Det var som sagt var växlande molnigt och soligt.
Så jag gav mig iväg på min efterlängtade promenad mot syren dungen.


Plötsligt utan förvarning började regnet ösa ner.
Skyarna öppnade sig och det vräkte ner.
Jag hade inget paraply och ingen jacka med mig.
Vände om och skyndade mig hemåt.


Men jag var som en dränkt råtta innan jag var hemma.
Och då hade det börjat hagla också.
Hemma på bron satt mina stackars katter och ville in.


När vi kommit in och jag bytt till torra kläder vad hände då?
Jo då sken solen för fullt som om den aldrig gjort annat.
Vädret kan man aldrig lita på och ibland får man en dusch med kläderna på.
Tji fick jag. Inget promenerande mer den dagen.

Kommentarer

  1. hoppas du hunnit torka....haha....inte kul att bli överraskad av oväder
    ha en skön....och torr...långhelg

    SvaraRadera
  2. Ha ha som en blöt katt då! Nä vädret kör sitt eget race just nu...det blåser kyliga vindar och är mulet här på ön idag! Lite trist när det är en ledig dag :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Här kan vädret växla snabbt också. Men sällan hagel och störtskur som kommer ner då.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning