Sååå segt


Den här veckan har börjat i snigelfart.
Tiden, som annars brukar rusa förbi, så snabbt att man knappt hinner med, sniglar sig fram i det segaste tempo du kan tänka dig.
Måndagen segade sig fram, totalt händelselös.
Försökte förgäves hitta på saker att göra för att få tiden att gå.
Till slut somnade jag på soffan av ren tristess.
Vaknade lagom till det var dags att slänga ihop en inspirationslös middag. (Korv och potatis)

Den här dagen, Tisdag, har börjat lika segt.
Förutom att jag har tvättstugan bokad hela dagen.
Och att jag fick höra att Fanny, som hade gradering på karaten, nu har lyckats få ett brunt bälte.
Grattis Fanny! Bra kämpat. 

Jaha, vad ska jag nu hitta på resten av den här dagen?
Förutom att tvätta och städa, som vanligt.

Det är regnväder så det är inget ute väder.
Jag väntar fortfarande på att sommaren ska komma igång.
Det enda jag kan göra är att läsa eller att titta på Netflix.

Men när man är på sånt här tråk humör känns inte det roligt heller.
Dagen får väl snigla sig fram till kväll.
Så får jag hoppas att mitt humör är lite ljusare igen imorgon.


























































Regnväder, alltså inget ute väder.




Kommentarer

  1. En del dagar önskar man att man kunde snabbspola.

    SvaraRadera
  2. Snart en ny dag och vi får hoppas att den känns bättre.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen