Blomster

Bestämde mig för att ta en tur till Blomsterlandet igår.
Dels ville jag köpa lite plantor till utsidan och dels ville jag titta efter växter till hemmets insida =)


Som vanligt fanns det ett överflöd av vackra växter som jag gärna skulle köpt.
Men jag vet att det är bättre att fundera lite till innan jag köper allt jag ser.

Jag kom i alla fall hem med några nya växter.
En busktomat i kruka, en plocksallad och en paprika.
Samt lite fina petunior till min uteplats.



Naturligtvis får allt utom petunian stå inne tills det blir tillräckligt varmt för att flytta ut dom.

Passade på att gå in på Ica och handla lite småsaker också.
Nu när det är sommar äter jag massor av grönsaker.
Så det behövde fyllas på i kylen.

Kände mig väldigt nöjd med min dag och med mina inköp.
Gjorde en lätt middag på skinka och sallad.

Sedan hittade jag en film jag inte sett på Netflix.
Så den fick avsluta min kväll.

Kommentarer

  1. Det finns mycket man vill ha när man går in på Blomsterlandet. Dom har ju inte bara blommor utan det finns annat vackert också. Det var gubbens gamla arbetsplats innan han gick i pension. Petunior är en blomma jag gillar. Den finns i så många varianter. Din sallad såg väldigt god ut med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. låter som en toppen dag ..oj redan tomater på nice
    saknar såna där stora trädgårdsbutiker ..bättre priser än i små städer
    å ska man åka 6 mil enkel resa så vill man besöka så många ställen att man är helt slut efter ikea Biltema å jula typ å då har man inte ens hunnit med några klädbutiker...blir ju inte billigt att bara åka å köpa blommor ..hade fint

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen