Hungrig som en varg

Stack iväg till Vårdcentralen tidigt i morse.
Fastande eftersom jag skulle lämna prover.
Länge sedan jag var så hungrig sist.
På plats tog det sin lilla tid det var många som skulle till labbet.
Men när det väl blev min tur gick det jättesnabbt.
Som tur var för min kurrande mage.

Hoppade snabbt på bussen, den första av två som jag får ta för att komma hem.


Det var inte många som åkte buss vid den här tiden.
Hade nästan hela bussen för mig själv.
Lika tomt var det på buss nummer två.


När jag går av vid min hållplats är det en bit att gå hem.

Jag brukar gena genom en liten park.
Där har det börjat bli grönt och fint nu.
Och både vitsippor och scilla börjar komma upp.
Så fint när det blommar.



Väl hemma blev det en mycket försenad frukost.
Som jag mer eller mindre kastade i mig.

Nu ska jag ta det lugnt en stund.
Senare idag kommer dottern och barnbarnen hit på en fika.
Tyvärr inget väder att sitta ute i, fortfarande iskalla vindar och växlande molnigt.


Men det går bra att fika inne också.
Så på det hela taget, trots hungern, en bra Torsdag.


Kommentarer

  1. hoppas du får snabba provsvar nu och den hjälp du behöver

    SvaraRadera
  2. Finns inget värre än att inte få äta sin frukost. Hoppas du får svar snabbt nu från vårdcentralen. Ha en fin torsdag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning