Redan Onsdag

Oj, vad dagarna rusar iväg.
Redan Onsdag och jag tycker det nyss var Söndag.
Vad har jag haft för mig de här dagarna som gör att allt gått så fort?
Inget särskilt egentligen. Kalas för barnbarnen i Söndags.
Det var jättefint väder och vi kunde sitta ute och fika.
I Måndags hade jag tvättstugan och så kom nyblivna 11-åringen Fanny hit och hälsade på.
Hon var här hela dagen, mysigt.
Igår blev jag utbjuden på lunch på stan av min svägerska och min brorsdotter.
Vi åt Kina mat, smakade väldigt gott.
Idag är det skolstart för barnbarnen.

Det är också dags för Fanny att börja åka buss mellan skolan och hemmet.
Jag har lovat att vara med på första premiärturen idag.
Och kolla att allt går bra, vilket det säkert gör.
Resten av veckan har jag inte någonting alls inplanerat, så skönt.
Tänker bara pyssla lite här hemma.
Och så ska jag äntligen komma igång med lite läsning.
Har biblioteksböcker liggande som jag inte ens börjat på ännu.
Jag lånar alltid för många böcker.
Och det slutar alltid med att jag får antingen stress-läsa eller låna om.

Det är likadant varje gång jag kommer in på ett bibliotek.
Jag ser så många böcker jag vill läsa att alldeles för många får följa med hem.
Jag uppför mig som ett barn i en godisaffär haha.
Nu är det dags för en påtår här.
Och kanske första kapitlet på en bok.

Kommentarer

  1. Stort att åka buss själv fram och tillbaka till skolan. Men det kommer säkert att gå galant. Alltid svårt att välja när det finns så mycket på hyllorna.
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen