Nu är helgen slut

Haft en lugn och skön helg.
Kommit igång med de nya böckerna.
Har redan läst 2 böcker under helgen.
Varit helt förlorad i böckernas värld.
Iallafall till i går e.m. då kom brorsan och hämtade mig.
Jag var bjuden på middag hos dom.
Brorsan grillade, jättegott blev det.
Har ju inte hunnit grilla något den här sommaren pga eldningsförbud.
Nu när det är hävt så har det bara regnat.
Men det lät inte min bror få hejda hans grill planer.
Han fällde ut markisen och stod under den och fixade till vår goda middag.
Trots spöregnet.
Jag älskar grillat kött, mums fillibabba.
Efter middagen bokade vi vår nästa resa.
Vi brukar åka på en liten semestertripp tillsammans, jag och min bror och hans familj, en vecka i maj varje år.
Vi har bla varit tillsammans i Turkiet, Spanien och på Cypern.
Men vi har även rest här hemma i Sverige tillsammans.
Ett år åkte vi runt i Skåne och ett annat år var vi på Västkusten och besökte det vackra Smögen.
Den här gången kör vi en favorit i repris och återvänder till Mallorca.
Vi är alla förälskade i Mallorca.
Så i Maj nästa år kommer vi att befinna oss här:
Lång tid kvar, jag vet, men tiden har en tendens att bara springa iväg.
Nu är iallafall allt bokat och klart.

Kommentarer

  1. Grillat är så gott tycker jag med och vad kul att redan ha sin resa bokad och klar.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning